Соціально-екологічний проект

«Виховання в усіх учасників освітнього процесу

культури сортування сміття

та поводження з відходами»

за ініціативи громадської організації

«Асоціація працівників закладів освіти м. Херсон»

 

Цей освітній проект ми впроваджуємо майже  2 роки. Він базується на поєднанні інформації та практики. Бо якщо інформацію не застосовувати на практиці, то вона втрачається. Ми прагнемо, щоб діти допомагали своїм батькам позбутися стереотипів.

Діти мають час та бажання, щоб досліджувати поводження зі сміттям, на відміну від постійно зайнятих батьків. Дорослі вже мають певні звички, які дуже важко змінити. Отже, саме наші діти допоможуть прискорити необхідні зміни у суспільній поведінці.

Отримавши інформацію у садочку, дошкільнята нагадують батькам, як поводитись із побутовими відходами дома.

В рамках проекту були проведені заняття:

  • «Яким буває сміття?»
  • «Купа сміття» (В. Сухомлинський)
  • «Сміття збирай – свій край поважай!»
  • «Не кидай сміття у річку – бережи водичку.» (Віртуальна подорож забрудненою річкою Вірьовчина)

Виготовили дидактичні ігри з реальними предметами та їхніми замінниками, картинками:

Д/г «Посортуй сміття»

Д/г «Сортуємо сміття правильно»

Д/г «Що – куди?»

Д/г «Як я викидаю сміття дома» (кожна група отримує пакет зі справжнім сміттям і діти сортуючи викидають його. Або діти вдягають гумові рукавиці і розкладають малюнки у потрібний контейнер)

Д/г «Добери за матеріалом»

Д/г «Друге життя непотрібних речей»

Д/г «Юний гарболог»

 

Гра-посібник для дітей та батьків «Виховуємо культуру сортування сміття» (Відпрацювання практичних навичок) (Молодша група)

 

Еко-естафета «Дбаємо про чисте місто»

 

Р/г «Геть, сміття!»

Р/г «Сортуємо правильно!»

Р/г «Сортувати легко»

     Тісна взаємодія з батьками необхідна умова успішної роботи з дітьми. Тому в садочку налагоджена організація просвітницької роботи з батьками. Залучаємо активних батьків, шукаємо новітні способи для заохочення суспільства сортувати сміття та запроваджувати екологічну культуру поведінки у побуті:

  • Консультації та повідомлення з даної проблеми у батьківських куточках.
  • Розповсюдження інформаційних буклетів «Зробимо місто чистим», «Чисте місто. Чиста ріка. Чиста планета.»
  • Бесіди з батьками про важливість даної проблеми. «Розділи сміття – збережи довкілля»
  • Фотозвіт на сайті ЗДО.
  • Пам’ятки для батьків «Відпочив – прибери за собою»
  • Участь у громадському проекті «Україна без сміття».
  • Спільна праця батьків та дітей: виставка малюнків «Життя у стилі ЕКО».
  • Збір макулатури.
  • Збір відпрацьованих батарейок «Здай батарейку – врятуй Їжачка».

Проблема, над якою працює ясла-садок:

«Формування комунікативно-мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку»

через застосування:

  • традиційної методики навчання української мови в ясла-садку Богуш А.М.;
  • елементів інновацій: коректурні таблиці Н.Гавриш, мнемотехніка, ЛЕГО технології, досвід зарубіжних країн:
  • працює логопедичний пункт з корекційно-відновлювальної роботи зі звукової сторони мовлення у дітей з 5-ти років.